Partner serwisu
Drogi i autostrady

Wyremontują obiekty na DK16

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
PBI Infrastruktura

Data publikacji:
29-10-2025
Ostatnia modyfikacja:
29-10-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI/GDDKiA

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Wyremontują obiekty na DK16
fot. GDDKiA Białystok
Białostocka Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła przetarg na roboty remontowo-zabezpieczające drogowe obiektów inżynierskich zlokalizowanych w ciągu drogi krajowej nr 16. Chodzi o przepust w Sejnach i most w Gibach. Przetarg podzielono na dwa zadania.

Oferty w przetargu można składać do 14 listopada do 10:50.

Remont obiektów inżynierskich

Przedmiotem zamówienia w pierwszej części jest remont mostu w miejscowości Giby w ciągu drogi krajowej nr 16 Augustów – Ogrodniki w km 371+127. Jest to most 1-przęsłowy o schemacie statycznym belki swobodnie podpartej. Ustrój nośny stanowi płyta monolityczna, a przęsło opiera się na dwóch przyczółkach pełnościennych murowanych z kamienia.

Przekrój na obiekcie stanowi jezdnia bitumiczna bez krawężników z obustronnymi poboczami. Obiekt wyposażony w barieroporęcze, po stronie lewej barieroporęcze zdemontowano po zdarzeniu drogowym, które spowodowało uszkodzenie barier, barieroporęczy, części belki podporęczowej i skrzydełek. Odwodnienie obiektu odbywa się poprzez powierzchniowy spływ wód opadowych i roztopowych po skarpach na teren przyległy. Stożki mostu umocnione płytami ażurowymi.

Most ma 7,44 m długości ze skrzydłami, a takżę 8,14 m szerokości. Aktualna nośność to 30 ton. Został wybudowany w 1955 roku. Zakres robót budowlanych w ramach zadania obejmować będzie m.in. wykonanie rozbiórek, wykonanie zbrojenia, szalowania i betonowania czy wykonanie bariero poręczy i barier zgodnie z SOR.

Drugą częścią zamówienia są roboty mające na celu zabezpieczenie przepustu zlokalizowanego w ciągu DK16 Augustów – Ogrodniki w km 376+457 przed dalszą degradacją. Istniejący przepust został wybudowany w 1955r. Środkową część przelotową obiektu stanowi monolityczna żelbetowa płyta górna oparta na ścianach murowanych z ciosów kamiennych, posadowionych najprawdopodobniej na ławach betonowych. Obustronne przedłużenia części środkowej stanowią prefabrykaty ceowe (ramowe), oparte na fundamentach betonowych. Elementy prefabrykowane na wlocie i wylocie zakończone murkiem betonowym bez kapinosów. Część przelotowa przepustu, z dnem mineralnym, całkowicie zasypana/zawalona i niedrożna.

Skarpy drogi i koryta rowu w rejonie głowic przepustu umocnione kamieniem polnym, na zaprawie cementowej z częściowo wypełnionymi spoinami. Umocnienia nie obramowane, luźno zakończone, częściowo wybrakowane. Na wylocie ukształtowane skrzydła skośne z kamieni polnych. Dno w obiekcie oraz na wlocie i wylocie mineralne, nieumocnione.

Przepust ma 17 m długości, a jego aktualna nośność to 30 t. Roboty budowlane przewidziane dla tego zadania przewidziano na cztery etapy i wśród nich wymieniono m.in. wykonanie iniekcji cementowej w celu zabezpieczenia uskoku od strony wylotu, na styku konstrukcji pierwotnej i prefabrykowanej, montaż nowego przepustu, rozbiórkę bariery, dogęszczenie gruntu.

Kto wykona remonty?

Teraz GDDKiA do 14 listopada czeka na oferty, a następnie otworzy je, by przeanalizować i wybrać najkorzystniejsze.

W obu przypadkach pod uwagę będą brane dwa kryteria: cena, która stanowić będzie 60 procent oceny, a także okres gwarancji i rękojmi stanowiący pozostałe 40 procent.

Dla obu zadań zamawiający wymaga również od wykonawcy wadium w wysokości 2 tys. zł.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
PBI Infrastruktura

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

S19. Pierwsze odcinki na Podlasiu już gotowe!

Drogi i autostrady

S19. Pierwsze odcinki na Podlasiu już gotowe!

Damian Kelman 29 października 2025

Porr najkorzystniejszy na budowę węzła przy S19

Biznes i przemysł

Zmodernizują most i przepust na Podlasiu

Drogi i autostrady

Zmodernizują most i przepust na Podlasiu

Damian Kelman 18 września 2025

Warmińsko-mazurskie. Umowa na remont DK16

Drogi i autostrady

Warmińsko-mazurskie. Umowa na remont DK16

Damian Kelman 09 czerwca 2025

Tylko dwóch chętnych na remont DK16 w Rapatach

Drogi i autostrady

Tylko dwóch chętnych na remont DK16 w Rapatach

Damian Kelman 30 kwietnia 2025

DK16 w Rapatach do remontu

Drogi i autostrady

DK16 w Rapatach do remontu

Damian Kelman 12 kwietnia 2025

Zobacz również:

S19. Pierwsze odcinki na Podlasiu już gotowe!

Drogi i autostrady

S19. Pierwsze odcinki na Podlasiu już gotowe!

Damian Kelman 29 października 2025

Porr najkorzystniejszy na budowę węzła przy S19

Biznes i przemysł

Zmodernizują most i przepust na Podlasiu

Drogi i autostrady

Zmodernizują most i przepust na Podlasiu

Damian Kelman 18 września 2025

Warmińsko-mazurskie. Umowa na remont DK16

Drogi i autostrady

Warmińsko-mazurskie. Umowa na remont DK16

Damian Kelman 09 czerwca 2025

Tylko dwóch chętnych na remont DK16 w Rapatach

Drogi i autostrady

Tylko dwóch chętnych na remont DK16 w Rapatach

Damian Kelman 30 kwietnia 2025

DK16 w Rapatach do remontu

Drogi i autostrady

DK16 w Rapatach do remontu

Damian Kelman 12 kwietnia 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij