Białostocka Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła przetarg na roboty remontowo-zabezpieczające drogowe obiektów inżynierskich zlokalizowanych w ciągu drogi krajowej nr 16. Chodzi o przepust w Sejnach i most w Gibach. Przetarg podzielono na dwa zadania.
Oferty w przetargu można składać do 14 listopada do 10:50.
Remont obiektów inżynierskich
Przedmiotem zamówienia w pierwszej części jest remont mostu w miejscowości Giby w ciągu drogi krajowej nr 16 Augustów – Ogrodniki w km 371+127. Jest to most 1-przęsłowy o schemacie statycznym belki swobodnie podpartej. Ustrój nośny stanowi płyta monolityczna, a przęsło opiera się na dwóch przyczółkach pełnościennych murowanych z kamienia.
Przekrój na obiekcie stanowi jezdnia bitumiczna bez krawężników z obustronnymi poboczami. Obiekt wyposażony w barieroporęcze, po stronie lewej barieroporęcze zdemontowano po zdarzeniu drogowym, które spowodowało uszkodzenie barier, barieroporęczy, części belki podporęczowej i skrzydełek. Odwodnienie obiektu odbywa się poprzez powierzchniowy spływ wód opadowych i roztopowych po skarpach na teren przyległy. Stożki mostu umocnione płytami ażurowymi.
Most ma 7,44 m długości ze skrzydłami, a takżę 8,14 m szerokości. Aktualna nośność to 30 ton. Został wybudowany w 1955 roku. Zakres robót budowlanych w ramach zadania obejmować będzie m.in. wykonanie rozbiórek, wykonanie zbrojenia, szalowania i betonowania czy wykonanie bariero poręczy i barier zgodnie z SOR.
Drugą częścią zamówienia są roboty mające na celu zabezpieczenie przepustu zlokalizowanego w ciągu DK16 Augustów – Ogrodniki w km 376+457 przed dalszą degradacją. Istniejący przepust został wybudowany w 1955r. Środkową część przelotową obiektu stanowi monolityczna żelbetowa płyta górna oparta na ścianach murowanych z ciosów kamiennych, posadowionych najprawdopodobniej na ławach betonowych. Obustronne przedłużenia części środkowej stanowią prefabrykaty ceowe (ramowe), oparte na fundamentach betonowych. Elementy prefabrykowane na wlocie i wylocie zakończone murkiem betonowym bez kapinosów. Część przelotowa przepustu, z dnem mineralnym, całkowicie zasypana/zawalona i niedrożna.
Skarpy drogi i koryta rowu w rejonie głowic przepustu umocnione kamieniem polnym, na zaprawie cementowej z częściowo wypełnionymi spoinami. Umocnienia nie obramowane, luźno zakończone, częściowo wybrakowane. Na wylocie ukształtowane skrzydła skośne z kamieni polnych. Dno w obiekcie oraz na wlocie i wylocie mineralne, nieumocnione.
Przepust ma 17 m długości, a jego aktualna nośność to 30 t. Roboty budowlane przewidziane dla tego zadania przewidziano na cztery etapy i wśród nich wymieniono m.in. wykonanie iniekcji cementowej w celu zabezpieczenia uskoku od strony wylotu, na styku konstrukcji pierwotnej i prefabrykowanej, montaż nowego przepustu, rozbiórkę bariery, dogęszczenie gruntu.
Kto wykona remonty?
Teraz GDDKiA do 14 listopada czeka na oferty, a następnie otworzy je, by przeanalizować i wybrać najkorzystniejsze.
W obu przypadkach pod uwagę będą brane dwa kryteria: cena, która stanowić będzie 60 procent oceny, a także okres gwarancji i rękojmi stanowiący pozostałe 40 procent.
Dla obu zadań zamawiający wymaga również od wykonawcy wadium w wysokości 2 tys. zł.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.